Microsoft Dynamics 365 Business Central, işletmelerin finans, satış, hizmet ve operasyonlarını birinci günden itibaren daha kolay ve hızlıca yönetmelerine yardımcı olan bir işletme yönetim çözümüdür
Muhasebe Yazılımınız ve çeşitli eklentilerden dolayı sonunda zaman kayiplari ve tutarsizliklarmi yaşıyorsunuz?
Eğer bir işletme sahibiyseniz, iş gününüz genellikle sabahın erken saatlerinde maillerinize öncelik belirlemeyle evde başlar. İşinizi sıfırdan büyütmüş, müşterilerinizi ve tedarikçilerinizi tanıyor ve hala günlük operasyonlarda işin bir parçası oluyorsunuz. Ancak şirket büyüdükçe iş süreçleriniz de bir o kadar karmaşık hale geliyor.
Genellikle her bir e-posta yapılacak iş listenize başka bir şey ekliyor. Bir fatura ve irsaliye hazırlamak için muhasebe yazılımı kullanıyor, Bağlantılarınızı ve satış öngörüleri planınızı yönetmek için bir CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) sistemi ve belki de üretim ya da envanterinizi takip etmek amacıyla başka bir imalat çözümü kullanıyorsunuz.
Ayrı ayrı, birbirinden bağımsız çözümlerin arasında bir ileri bir geri gitmek zaman alıcı ve çoğu zaman tekrarlanan veri girişi gerektirir. Bu verimsizlik ölçeklendirme yeteneğinizi bastırır ve yeni işler geliştirmek için harcayabileceğiniz zamanınızı kesintiye uğratır. İşletmenizin büyümesine ayak uydurmak için daha kapsamlı bir işletme yönetim çözümüne geçmeyi düşünmeniz muhtemel.
Büyük resme odaklanabilmeniz ve ekibinizin müşterilerle ilgilenebilmek için daha fazla zaman ayırabilmesi için Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV) , idari görevlerinizin hızlıca ve kolayca üstesinden gelmenize yardımcı olur. Şimdi Microsoft’un nasıl yardımcı olabileceğine bakalım.
Dynamics 365 and Office 365 ile üretkenliği tekrar gözden geçirin:
Microsoft, kişileri, işlemlerinizi ve sistemlerinizi daha önce hiç olmadığı kadar birbirine bağlayarak ayrı iş süreçleri ve kişisel üretkenlik dünyasını bir araya getirmektedir.
Şu anda her gün kullanmakta olduğunuz iş sistemleriniz, e-postalarınız, çalışma tablolarınız ve uygulama yazılımları arasındaki tek ortak bağlantı çalışanlarınız olabilir. Bu çalışanlarınızın uygulamalar arasında geçiş yaparak ya da kesme ve yapıştırmayla çok fazla zaman kaybettikleri anlamına gelmektedir. Microsoft tarafından sunulan entegre iş çözümleri her şeyi bir düzene koymanıza yardımcı olur ve böylelikle çalışanlarınız fazladan efor harcamak zorunda kalmaz.
Birbirinden bağımsız uygulamalar arasında bir ileri bir geri gidip gelerek harcadığınız zamanı azaltarak üretkenliği artırın.
Kurum içerisindeki birbirinden bağlantısız çalışma düzenini yıkarak ve kurum genelinde görünürlüğü artırarak işbirliğini ve iletişimi teşvik edin.
Kusursuz bir kullanıcı deneyimiyle kullanıcının yazılımı benimseme sürecini hızlandırın ve eğitim sürecini azaltın.
Tüm dünyada tanınan lider analiz uygulaması ile işinizi yönetin. Power BI Pro lisans alarak kullanıcı başına aylık düşük bir ücretle herkese uygun maliyetli BI ve analiz kapasitesi sunabilirsiniz.
Dynamics 365 Business Central (NAV) içerisindeki finans yönetimi modülü aşağıdaki bileşenler üzerinden takibinizi sağlar.

Yerel mevzuata uygun Tek Düze Hesap Planı üzerinde muhasebe kayıtlarınızı kontrol edebilirsiniz. Gelir Tablosu, Bilanço gibi tabloları sistemden hazır olarak alabilirsiniz.
Boyut kaydınıza eklemek istediğiniz raporlama amaçlı kullanılacak bilgi türüdür. Örneğin satış gelirlerinizi Bölge, Departman, Satış Temsilcisi, Ürün Kategorileri bazında takip etmek isteyebilirsiniz. Boyutlar tam bu noktada size yardımcı olarak tüm bu masraf merkezleri arasında çapraz ve bütünleşik analizler yapmanızı sağlar.
Boyutlar vasıtası ile giderlerinizi ve gelirlerinizi en ince ayrıntısına kadar takip edebilirsiniz.
Finans bölümü tarafından gerçekleştirilmesi gereken önemli görevlerden birisi de ödeme işlemleri ve hesap ekstreleridir. Her banka hesabının farklı türde bilgileri içerisinde barındıran kendine özel kartları vardır. Banka hesabı kartında bireysel banka hesabına özel olan bilgileri girer ve gerektiği durumlarda bu bilgileri değiştirebilirsiniz. Banka döviz değerlemelerinizi otomatik olarak hesaplayıp muhasebeleştirebilirsiniz.
Cari işlemlerinizdek tüm takibi Finans Modülü içerisinde yapabilirsiniz. Yaşlandırma raporları alabilir. Açık faturalarınızın kalan tutarlarını ve vade tarihlerini izleyebilir, vade tarihlerinizi güncelleyebilirsiniz. Yaşlandırma raporlarınızı sistemden kolaylıkla alabilirsiniz.
Nakit akışlarınızı Müşteriler ve tedarikçilerden gelen verilerle destekleyebilir anlık olarak takip edebilirsiniz.
Kredilerinizin ve Kredi Kartlarınızın bakiye takiplerini kolaylıkla yapabilir. Ödemelerinizin Nakit Akış raporlarına yansımasını sağlayabilirsiniz.
Ticari hayatımızın vazgeçilmez belgeleri olan Çek ve Senet takibinizi Business Central (NAV) üzerinde yapabilirsiniz. Ödenecek , tahsil edilecek çek ve senetlerinizi Nakit akış raporlarında görebilir buna bağlı olarak banka hesaplarınızdaki para durumunu gözlemleyebilirsiniz.
Teminatlarınızı ve onların sürelerini sistem üzerinde takip edebilirsiniz. Teminat türlerine göre raporlayabilir ve muhasebe kayıtlarının otomatik yaratılmasını sağlayabilirsiniz.
Satış Öncesi, Satış ve Satış sonrası hizmet süreçlerinizi Microsoft Dynamics Business Central (NAV) ile kolaylıkla yönetebilirsiniz.
Satış ve pazarlama uygulamalarında başarılı olmanın yolu doğru zamanda en iyi kararları almaktan geçer. Business Central içerisindeki CRM fonksiyonelliği müşterilere daha etkili hizmet sunabilmeniz ve müşteri memnuniyetini artırabilmeniz için iletişiminizin kusursuz ve kontrol altında olmasını sağlar.
Müşterilere devamlı hizmet sunmak her işin önemli bir görevidir ve bu satışa ek olarak müşteri memnuniyetinin ve bağlılığının kaynağı olabilir. Bununla beraber Servis hizmetini yönetmek ve takip etmek her zaman kolay olmasa da Business Central yardımcı olmak için bir dizi araç sağlar. Bu araçlar servis atölyesini ve saha hizmeti operasyonlarını desteklemek için tasarlanmıştır . Servis dağıtımı sistemleri, ürün reçeteleri ile endüstriyel hizmet ortamları ve yedek parça yönetimine yönelik ihtiyaçlar ile hizmet teknisyenlerinin yüksek hacimli sevkiyatı gibi iş senaryolarında kullanılabilir. Arıza ve garanti takibinizi kolaylaştırır size istatiksel analizler sunar.
Servis Yönetimi modülü ile:
Servis çağrılarını planlayabilir ve Servis siparişlerini oluşturabilirsiniz.
Yedek parçaları ve tedarikleri takip edebilirsiniz.
Servis personelini yeteneklere ve uygunluğa bağlı olarak görevlendirebilirsiniz.
Servis tahminlerini ve Servis faturalarını temin edebilirsiniz.
Ek olarak, kodlamaları standart hale getirebilir, sözleşmeler oluşturabilir, indirim politikası uygulayabilir ve hizmet çalışanları için bir yol haritası oluşturabilirsiniz.
Genel olarak Servis yönetiminin iki yönü vardır; sisteminizi yapılandırmak, oluşturmak ve bu sistemi fiyatlandırma, sözleşmeler, siparişler, servis personeli sevkiyatı ve zaman çizelgeleri kullanmak.
Microsoft Business Central (NAV) Üretim Yönetimi üretim ve diğer operasyon paydaşlarını bir araya getirmeye yardımcı olmaktadır. Bu büyümekte olan işletmelere, işletmelerindeki büyük resme bakarken girdi ve çıktı düzeylerini planlamalarına, yürütmelerine ve kontrolü ele geçirmelerine imkan verir. Microsoft Business Central (NAV), büyük ölçekli işletmeler için temel bir muhasebe sistemine geri dönen bir dizi nokta çözümün veya çalışma tablosunun ötesine geçmek isteyen gelişmiş, fakat ekonomik çözümler sunar. Microsoft Business Central Üretim Yönetimi nerede olursanız olun işinizi yönetme gücü verir.
Tahminden Teslimata: Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV) Üretim Yönetimi ile müşteri temsilcileriniz belirtilen hedeflerini planlamak ve uygulamak için sunulan entegrasyon ve fonksiyonelliği sonuna kadar kullanabilir. Tahminden teslimata otomatik olarak üretim planlarını oluşturmak ve sipariş emri yaratmak için satış tahminlerini ve beklenen stok dışı ürünleri kullanabilirsiniz.
Ürününüzün nerede olduğunu ve nereye gittiğini anlamak büyüyen işletmeler için kesinlikle kolay bir iş değildir. Etkili sipariş tamamlaması için envanterin tamamının bir görünümünü alın. Depo, depo gözü ve hatta raf boyutuna bağlı olarak ambarlar kurarak her malzeme hareketini takip edin.
Depo gözü ve raflarınızın kapasitelerini kontrol edebilir sistemden bu kapasiteleri en optimal şekilde kullanmak için tavsiyeler alabilirsiniz. Son kullanım tarihi, Lot ve Seri numarası takibinizi en ince detaylarıy ile yapabilirsiniz.
Microsoft Business Central Proje Yönetimi bütçeleri yönetmek ve ilerlemeyi takip etmek amacıyla gerekli olan bilgiyi sağlamanın yanı sıra bir işi yapılandırmak ve bir kaynağı planlamak gibi yaygın proje yönetimi görevleri gerçekleştirebilmeleri için müşterilere olanak sağlar. Zaman cetveli kullanarak proje üzerindeki makine ve çalışan saatlerini takip edebilirsiniz. Bir proje yöneticisi olarak, yalnızca bireysel işlerde değil, aynı zamanda çalışanların, makinelerin ve tüm projelerde kullanılan diğer kaynakların tahsis edilmesinde iyi bir genel değerlendirmeye sahip olursunuz.
Projeleri Zamanında ve Bütçenin Altında Tutun: Proje ne kadar karışık olursa olsun, ilk öncelik projenin tamamlanmasıdır. Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV) Proje Yönetimi ile projelerin doğru, ekonomik ve zamanlı teslimini sağlamak için maliyetler, saatler, bütçeler, tamamlanma yüzdeleri ve daha birçok özellik tam olarak takip edilir. Gelişmiş iş maliyetlendirme ve raporlama kapasiteleri ile birlikte entegre Maaş Bordrosu ile zaman çizelgeleri kullanarak projeleri oluşturun, yönetin ve takip edin.
Planlama: Problemleri daha başlamadan önce önleyin. Business Central içerisindeki Proje Yönetimi kapasiteleri siparişler ve fiyat tekliflerindeki planlanan maliyetlere karşı kapasite ve satışları planlayarak ve müşteriler için faturalandırma sürecini takip ederek kaynak düzeylerini yönetme ve bunları dikkatli ve hassasiyetle yapmanız için gereken gücü verir.
Proje Görünülürlüğü: Business Central Modülleri’yle tam bir entegrasyon ile kimin ne yaptığını, neler olduğunu ve herkesin ne kadar çalıştığını her zaman takip edelibirsiniz. Bir tuşla proje performansını analiz edin, proje durumu, karlılık ve kaynak kullanım metrikleri üzerine gerçek zamanlı bir bilgi ile etkili kararlar alabilmeniz için bilgileri parçalara bölerek analiz edin.
Proje Tabanlı İşinizi Her Zaman Her Yerde Yürütün: İşletmenizde mobil uygulamalar ve web uygulamaları ile her an her yerden projelerinize ulaşın.
Toplayan ve dağıtan ürün merkezli şirketler şüphesiz müşteri odaklı işletmelerdir. Çok sayıda hareketli aksamı olan bir envanteri yönetirken, nakliye, teslimat ve daha birçok konuda endişelenmenin yanı sıra ürünlere ve hesaplamalara da ihtiyaç vardır. 7 gün 24 saat işletmelerin kendi çıkararını yönetmek için birbirine bağlantısız sistemlerin çokluğuna güvenilemez. Microsoft Dynamics 365 Business Central Tedarik Zinciri Yönetimi envanteri optimize etmek, eksiklikleri azaltmak ve karlılığı artırmak için gereken fonksiyonelliği sunmak için tasarlanmıştır.
Envanter Optimizasyonu: Ürün reçeteleri (BOM) için envanter düzeylerini ve gerçek zamanlı olarak yeni ürünleri almak amacıyla ne zaman sipariş verileceği ya da taşeron verileceğini bilmek. Dahili iş zekası ile envanteri ne zaman yenilemeniz, neyi yenilemeniz ve artan talebe ne zaman hazırlanmanız gerektiğini tahmin edebilirsiniz. Daha akıllı satın alma ve sipariş yönetimi ile trendleri takip edin, problemli alanları belirleyin ve envanterinizi daha ileriye taşıyın.
Karlılığı Artırma: Doğru zamanda sipariş verin ve doğru zamanda ödeme yapın. Microsoft Business Central Tedarik Zinciri Yönetimi ile indirim yakalama oranını artırabilmeniz, tedarikçi ilişkilerini geliştirebilmeniz ve gereksiz ceza ya da faizlerden kaçınabilmeniz için tedarikçilere ödeme yapmak için en uygun zaman konusunda bilgilendirilebilirsiniz. Ek olarak, tedarik zinciri ve iş akışı içerisine eklenen ileri analizlerle tedarikçilere gereksiz veya hileli ödeme yapılmasını önlemeye yönelik tedbirler alabilirsiniz.
Satış Emirlerinde Verimliliği Artırma: Business Central Tedarik Zinciri’ndeki ileri entegrasyonları ve iş zekası ile siparişten nakite giden yolu kısaltarak satış ekibinizi ve envanterinizi güçlendirebilirsiniz. Business Central Müşteri Yönetimi fonsiyonelliği ile dahili entegrasyonu güçlendirin ya da CRM tercihinizle birleştirin.
Microsoft Dynamics Business Central (NAV) Çözümü için Size Ulaşalım
Formu doldurup, bilgilerinizi bıraktığınız taktirde, en kısa sürede yetkililerimiz size ulaşacak ve gerekli bilgilendirmeleri sağlayacaktır.